Placuszki z mango

W kuchni warto postawić na różnorodność. Dodanie do tradycyjnych dań owoców egzotycznych musi zakończyć się sukcesem. Tak jest także w przypadku mango. Dla jego smakoszy, a także dla osób, które chcą dać mu szansę przedstawiam przepis na placuszki właśnie z tym owocem. Mają piękny złoty kolor, przypominają w konsystencji naleśniki. Idealnie sprawdzą się jako zdrowe pyszne śniadanie lub pożywny deser.

Czytaj dalej →

Czekoladowy budyń jaglany z owocami

Budyń z kaszy jaglanej to zdrowsza alternatywa dla tradycyjnego budyniu oraz kaszki manny spożywanej na śniadanie czy deser. Jaglanka nie musi być jedynie dodatkiem do obiadu. Ma liczne wartości odżywcze, zawiera dużo białka, witamin z grupy B, posiada ponadto krzem pomagający przyśpieszyć perystaltykę jelit. Warto więc ją zajadać pod każdą postacią. Dodatkową zaletą jest to, że nie posiada glutenu, więc mogą nią się cieszyć również osoby cierpiące na jego nietolerancję.

Czytaj dalej →

Kremowe risotto ze szparagami

Ryż bardzo często gości na naszych stołach. Doskonale sprawdza się jako dodatek do zup, dań mięsnych czy ryb. Potrafi też zachwycić głębią swojego smaku w postaci samodzielnego dania, czyli risotto, do którego możemy dodać wile warzyw, mięs i przypraw, odkrywając ciągle na nowo wszechstronność tej potrawy. W tym przepisie proponuję połączenie ryżu z zielonymi szparagami. Danie to możemy podać na obiad lub gorącą kolację. Jest proste i szybkie.

Czytaj dalej →

Pieczone kotlety z brokułów

Kotlety z brokuła są idealną propozycją dla wegetarian lub osób ograniczających spożycie mięsa. Są alternatywą dla tradycyjnych kotletów z mięsa mielonego, jednakowo smaczne i proste w wykonaniu. Dużym plusem jest możliwość wykorzystania brokuła, który został nam z obiadu dnia poprzedniego. Przedstawiam przepis na kotlety przygotowane z całego warzywa, jednak z powodzeniem można go zmodyfikować do posiadanej ilości głównego składnika.

Czytaj dalej →