Koktajl z pietruszki

Wielu z nas, natka pietruszki kojarzy się z dodatkiem serwowanym najczęściej w formie dekoracji na talerzu w restauracjach. Zapominamy, że zielone części pietruszki stanowią cenne źródło pełnowartościowego białka, czyli takiego, które zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy.


Bezglutenowe pancakes

Dla wielu osób z nietolerancją glutenu, prowadzenie diety bezglutenowej jest symbolem wielu wyrzeczeń i zarazem ogromnej wytrwałości. Dzięki coraz większej popularności mąk jaglanych, kukurydzianych czy ryżowych, które łagodniej wpływają na układ trawienny, możliwe jest przyrządzenie popularnych naleśników, bez narażania się na dolegliwości wynikające z nietolerancji. Podawane z dodatkiem ulubionych owoców są idealne na śniadanie lub podwieczorek.


Sernik kokosowy

Przygotowanie sernika kokosowego, bez pieczenia, stanowi świetną alternatywę dla wersji tradycyjnej, a ponadto pozwala zaoszczędzić czas. To naprawdę najdoskonalszy i najłatwiejszy do przyrządzenia sernik. Przestrzegając tego przepisu, otrzymasz gładki i kremowy deser, który pięknie się prezentuje i w przeciwieństwie do zwykłego sernika, nie jest zbyt ciężki, lecz lekko słodki i doskonale orzeźwiający.


Marchewkowe kulki mocy

Marchewkowe kulki mocy są ciekawą alternatywą dla tradycyjnego ciasta marchewkowego. Za sprawą formy, stanowią doskonałą, zdrową przekąskę między głównymi posiłkami, a przy tym wyglądają bardzo elegancko, dzięki czemu mogą być serwowane również przy okazji wszelkich imprez świątecznych.


Jajka koszyczki

Jajka są nieodzowną częścią wielkanocnego stołu, a przygotowanie z nich koszyczków stanowi ciekawą propozycję urozmaicającą tradycyjne potrawy. Danie jest szybkie do zrealizowania i zarazem smaczne, a przy okazji cieszy oko osoby konsumującej.


Placuszki z mango

W kuchni warto postawić na różnorodność. Dodanie do tradycyjnych dań owoców egzotycznych musi zakończyć się sukcesem. Tak jest także w przypadku mango. Dla jego smakoszy, a także dla osób, które chcą dać mu szansę przedstawiam przepis na placuszki właśnie z tym owocem. Mają piękny złoty kolor, przypominają w konsystencji naleśniki. Idealnie sprawdzą się jako zdrowe pyszne śniadanie lub pożywny deser.


Czekoladowy budyń jaglany z owocami

Budyń z kaszy jaglanej to zdrowsza alternatywa dla tradycyjnego budyniu oraz kaszki manny spożywanej na śniadanie czy deser. Jaglanka nie musi być jedynie dodatkiem do obiadu. Ma liczne wartości odżywcze, zawiera dużo białka, witamin z grupy B, posiada ponadto krzem pomagający przyśpieszyć perystaltykę jelit. Warto więc ją zajadać pod każdą postacią. Dodatkową zaletą jest to, że nie posiada glutenu, więc mogą nią się cieszyć również osoby cierpiące na jego nietolerancję.


Kremowe risotto ze szparagami

Ryż bardzo często gości na naszych stołach. Doskonale sprawdza się jako dodatek do zup, dań mięsnych czy ryb. Potrafi też zachwycić głębią swojego smaku w postaci samodzielnego dania, czyli risotto, do którego możemy dodać wile warzyw, mięs i przypraw, odkrywając ciągle na nowo wszechstronność tej potrawy. W tym przepisie proponuję połączenie ryżu z zielonymi szparagami. Danie to możemy podać na obiad lub gorącą kolację. Jest proste i szybkie.


Pieczone kotlety z brokułów

Kotlety z brokuła są idealną propozycją dla wegetarian lub osób ograniczających spożycie mięsa. Są alternatywą dla tradycyjnych kotletów z mięsa mielonego, jednakowo smaczne i proste w wykonaniu. Dużym plusem jest możliwość wykorzystania brokuła, który został nam z obiadu dnia poprzedniego. Przedstawiam przepis na kotlety przygotowane z całego warzywa, jednak z powodzeniem można go zmodyfikować do posiadanej ilości głównego składnika.