Bezglutenowe pancakes

Dla wielu osób z nietolerancją glutenu, prowadzenie diety bezglutenowej jest symbolem wielu wyrzeczeń i zarazem ogromnej wytrwałości. Dzięki coraz większej popularności mąk jaglanych, kukurydzianych czy ryżowych, które łagodniej wpływają na układ trawienny, możliwe jest przyrządzenie popularnych naleśników, bez narażania się na dolegliwości wynikające z nietolerancji. Podawane z dodatkiem ulubionych owoców są idealne na śniadanie lub podwieczorek.

Składniki potrzebne do przygotowania 20 sztuk placków:

  • mąka bezglutenowa (np. kukurydziana, ryżowa itp.) – 150 g
  • olej rzepakowy– 1/5 szklanki
  • mleko roślinne (np. migdałowe, ryżowe) -2/3 szklanki
  • pomarańcza deserowa– 1 średniej wielkości
  • banan– 1 duży, dojrzały
  • kurkuma– płaska łyżeczka

Przygotowanie placków, wraz z usmażeniem, zajmuje około 45 minut.

Uwagi: do przyrządzenia ciasta warto użyć miksera lub blendera kielichowego- pozwoli to uzyskać jednolitą masę. Placki należy smażyć na suchej patelni, z uwagi na dużą zawartość oleju w cieście.

Sposób przygotowania:

  1. Pomarańczę i banana obrać ze skórki, podzielić na mniejsze cząstki.
  2. Do blendera lub miski wlać mleko, olej oraz wrzucić owoce, a następnie zmiksować na jednolity płyn.
  3. Dodać mąkę i kurkumę, miksować na mniejszych obrotach do uzyskania jednolitej masy.
  4. Ciasto wylać na patelnię przy pomocy chochelki, formując małe placuszki i piec jak naleśniki, z dwóch stron.

Gotowe pancakes można podawać ze świeżymi owocami, np. cząstkami pomarańczy lub polane naturalnym miodem/ syropem klonowym.