Koktajl z pietruszki

Wielu z nas, natka pietruszki kojarzy się z dodatkiem serwowanym najczęściej w formie dekoracji na talerzu w restauracjach. Zapominamy, że zielone części pietruszki stanowią cenne źródło pełnowartościowego białka, czyli takiego, które zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy. Pietruszka jest ponadto bogatym źródłem żelaza, wapnia i posiada niesamowitą siłę przeciwutleniającą. Ma wysoką zawartość witaminy C, beta-karotenu (witaminy A) i jest dobrym źródłem kwasu foliowego (niezbędnej witaminy B9). Przygotowanie koktajlu z pietruszki polecane jest szczególnie osobom cierpiącym na anemię z niedoboru żelaza oraz kobietom w ciąży. Jest to też dobry pomysł na przekąskę- wystarczy przelać gotowy koktajl do butelki lub pojemnika i zabrać do pracy lub szkoły.

Składniki potrzebne do przygotowania 4 porcji:

  • jogurt naturalny (1,5% lub 2% tłuszczu)- 1 duży kubek (400 g)
  • pomarańcza deserowa– 1 duża
  • banan– 1 średniej wielkości, dojrzały
  • natka pietruszki– 1 pęczek, świeży
  • dodatki- cukier, naturalny miód (1 płaska łyżeczka) lub suszone owoce, np. daktyle, morele (3-4 sztuki)

Przygotowanie koktajlu nie zajmuje więcej niż 5 minut.

Uwagi: jogurt naturalny możemy zastąpić maślanką, a w razie nietolerancji laktozy, produktami mlecznymi bez laktozy.

Sposób przygotowania:

  1. Pomarańczę i banana obrać ze skórki, podzielić na mniejsze cząstki.
  2. Natkę pietruszki umyć pod bieżącą wodą i drobno posiekać.
  3. Do blendera kielichowego przelać jogurt, dodać owoce i natkę, a następnie całość zmiksować do uzyskania jednolitej konsystencji.
  4. Dodać do smaku cukier, miód lub suszone owoce i jeszcze przez chwilę miksować.

Gotowy koktajl przelać do szklanek, udekorować zieloną łodyżką natki pietruszki.