Czekoladowy budyń jaglany z owocami

Budyń z kaszy jaglanej to zdrowsza alternatywa dla tradycyjnego budyniu oraz kaszki manny spożywanej na śniadanie czy deser. Jaglanka nie musi być jedynie dodatkiem do obiadu. Ma liczne wartości odżywcze, zawiera dużo białka, witamin z grupy B, posiada ponadto krzem pomagający przyśpieszyć perystaltykę jelit. Warto więc ją zajadać pod każdą postacią. Dodatkową zaletą jest to, że nie posiada glutenu, więc mogą nią się cieszyć również osoby cierpiące na jego nietolerancję.

Przygotowanie budyniu nie zajmie więcej niż 30 minut, a efekt będzie nas cieszył przez cały dzień.

Składniki potrzebne do przygotowania 4 porcji:

  • surowa kasza jaglana – 1 szkl.
  • mleko – 5 szkl.
  • kakao – 6 łyżek
  • cukier – 2 łyżki
  • dodatki – świeże lub mrożone owoce, takie jak maliny, borówki, jagody, porzeczki dodane do smaku, ok. 50 g

Uwagi: mleko krowie możemy zastąpić dowolnym roślinnym, a cukier syropem klonowym w niezmienionych proporcjach lub nawet miodem.

Sposób wykonania:

  1. Kaszę przepłukać, przełożyć do garnka, zalać mlekiem i przykryć pokrywką. Doprowadzić do wrzenia, zmniejszyć ogień i gotować jeszcze przez ok. 15 minut.
  2. Dodać kakao i cukier, mieszać do czasu ich rozpuszczenia.
  3. Zmiksować przy pomocy blendera do uzyskania gładkiej masy. Jeżeli nie jest ona aksamitna – dodać więcej mleka.
  4. Przelać budyń do salaterek, ozdobić owocami.

Gotowy budyń może być spożywany na ciepło i na zimno. Doskonale pasują do niego owoce, czekolada, dżemy i syropy. Nadaje się na śniadanie, a także deser lub przekąska zabrana do pracy.